Volkswagen a prezentat noul ID7: mașina electrică care concurează cu Passat-ul, cât costă

de: Andrei Tilimpea
18 04. 2023

ID7 se va afla în vârful gamei ID a mărcii de mașini complet electrice bazate pe MEB.

Volkswagen a oferit noului său flagship electric, ID7, o formă extrem de aerodinamică și o transmisie electrică actualizată pentru a-și crește autonomia de rulare la 700 km pe ciclul WLTP al Europei.

Raza lungă de acțiune face ca ID7 să fie potrivit pentru șoferii care parcurg distanțe lungi și clienții flotei, a spus VW. Gama sedanului este o caracteristică cheie, deoarece ID7 va fi o alternativă complet electrică la VW Passat, cel mai popular vehicul de flotă din Europa.

ID7 se va afla în vârful gamei ID a VW de mașini complet electrice bazate pe MEB.

Sedanul a fost dezvăluit la Salonul auto de la Shanghai. Va intra în vânzare în China în a doua jumătate și în Europa până la sfârșitul anului. O versiune va fi exportată din Germania către reprezentanțele din SUA în 2024. VW vizează o autonomie de 300 de mile în cadrul ciclului de testare U.S. EPA.

Interiorul

În interiorul cabinei, ID7 va veni standard cu ceea ce marca numește un afișaj heads-up cu realitate augmentată, care proiectează detaliile călătoriei, inclusiv viteza, semnele rutiere și ajutoare viitoare de navigare la nivelul ochilor pe parbriz. Afișajul se adaptează la ceea ce se află în fața lui, astfel încât informații precum viteza actuală și limita de viteză să apară într-un prim plan virtual, în timp ce asistența la navigare și alte funcții apar proiectate mai departe.

Deasupra consolei centrale, ID7 are un dispozitiv de 15 inchi. ecran tactil nou pentru modelele MEB. Ecranul tactil personalizabil care operează majoritatea funcțiilor ID7, inclusiv infotainment și confortul cabină. O pereche de bare glisante sensibile la atingere de sub ecran sunt folosite pentru a regla temperatura și volumul sistemului de infotainment, spune VW.

Acoperișul din „sticlă inteligentă” al lui ID7 se poate transforma electronic de la transparent la opac, ajutând la menținerea temperaturii interioare confortabile, oferind în același timp vederi panoramice.

Orificiile de aerisire ale lui ID7 sunt, de asemenea, controlate digital și automatizate, ca parte a ceea ce marca numește un sistem inteligent HVAC, care poate detecta un șofer care se apropie cu cheia și poate începe să prerăcească sau să preîncălzească cabina. Orificiile de ventilație se ajustează pentru a încălzi și răci cabina în mod optim conform instrucțiunilor, îndreptând aerul direct către pasageri sau în altă parte și răspund la comenzile vocale.

Specificații tehnice

VW a explicat mai devreme că, dacă un șofer spune că are mâinile reci, vehiculul nu va încălzi doar volanul, ci și aerul care bate către mâinile șoferului.

Coeficientul de rezistență al ID7 este de 0,23 impresionant, identic cu generația actuală Tesla Model 3. Designul este îmbunătățit cu iluminare LED și benzi decorative iluminate distinctive pe fascia și spate.

Sistemul său de propulsie de 210 kW (282 CP/286 CP) este cel mai puternic și cel mai mare cuplu electric de tracțiune dintr-un model VW ID până în prezent.

Caracteristicile de auto-conducere parțială ale lui ID7 includ Travel Assist care poate prelua controlul lateral și longitudinal al vehiculului. ID7 poate folosi și Travel Assist pentru a sprijini schimbarea asistată a benzii pe autostrăzile cu mai multe benzi la viteze de peste 90 km/h. Va avea ca standard asistenta la parcare.

ID7 va fi construit în Emden, Germania, pentru piețele americane și europene. În China, va fi produs de joint-venture-ul VW cu FAW.

Prețul de pornire al ID7 în Germania va fi cu mult sub 60.000 de euro, spun surse ale companiei.